Ügyfélkezelés 3. – Légy Profi Masszőr! Figyelj a Részletekre! –

Melyek a kulcsfontosságú tényezői az ügyfélbánásmódnak?

Minden masszőr szeretné, hogy az alkalmi vendégei visszajáró vendégekké váljanak. Az előző két részben felhívtuk a figyelmet arra, hogy milyen fontos az ügyfelek megtartása. Ehhez azonban be kell tartani pár íratlan szabályt az ügyfelekkel szemben.

Az ügyfélközpontú attitűd, a kliens kényelme, a beszédkészség és a részletekre való odafigyelés szabályai után most vegyük az utolsó hármat!

5. Egyedi szolgáltatás nyújtása: jobbá tehetjük a szolgáltatásainkat, ha egyénire szabjuk, az ügyfeleink ízlésének megfelelően. Jegyezzük meg mit szeretnek, pl. szobahőmérsékletben, zenében, stb. Továbbá fogadjuk őket akkor, amikor legszívesebben jönnek, vagy küldjünk nekik egy érdekes cikket; ezekkel kimutathatjuk nekik, hogy egyénnek tekintjük őket, nem kliensnek.

6. Tegyük hozzá a pluszt: mindig ígérjünk kevesebbet, de nyújtsunk többet. Ne csak megfeleljünk az elvárásoknak – haladjuk meg azokat; lepjük meg ügyfeleinket némi plusz törődéssel, ami nem kerül többe egy kis extra erőfeszítésnél és időnél, de mutatja mennyire elkötelezettek vagyunk.

7. Intézzük el a dolgokat gyorsan és becsületesen: „A kritika adomány” (még ha ritkán is érezzük így). Ha valami hiba csúszott a masszázsba, ajánljunk fel kompenzációt. Ez lehet egy újabb ingyenes masszázs, vagy pénzvisszafizetés. Akárhogy is teszünk, így valószínűleg megtarthatjuk az ügyfelet, ha legközelebb mindent rendben teszünk. Ők is tudják, hogy csak emberek vagyunk.

Mindezek ellenére mindig lesznek olyan ügyfelek, akik elégedetlenkednek, attól függetlenül, hogy milyen szolgáltatást nyújtunk. Ugyanakkor szem előtt kell tartanunk, hogy semmi olyat nem cselekedhetünk, ami túllép szakmai hatókörünkön.

Összegzés

A példátlan ügyfélkezelést olcsón elérhetjük; kis erőfeszítést és erőt áldozva. Ez az egyik legegyszerűbb módja, hogy egyedivé váljunk a masszőrök körében, és jó vendégkört alakítsunk ki.